Otroci ustvarjamo ... prazgodovinsko vas

01.06.2021 ob 12:00

Otroci so polni idej, otroci radi ustvarjajo, otroci se radi igrajo. Zakaj se ne bi ob tem tudi česa naučili?
S to mislijo smo se v Pokrajinskem muzeju Celje že drugo leto zapored povezali z Osnovno šolo Frana Kranjca.

V lanskem letu smo skupaj ustvarili spletno razstavo izdelkov, ki so jih tedanji petošolci izdelali iz različnih materialov v času šolanja na daljavo in za katere so črpali navdih v zgodovini. Tako so nastale prazgodovinske hiše, srednjeveški gradovi, katapulti, mozaiki ipd. Fotografije izdelkov smo redno objavljali na naši spletni strani, učence pa na koncu nagradili z zanimivim in poučnim dnevom v našem muzeju.


Letos so učenci 5. a in 5. b razreda pod mentorstvom učiteljic Barbare Žgajner, Alje Žekar  ter kustosinje dr. Maje Bausovac ponovno ustvarjali – tokrat v šoli. Nastala je prazgodovinska vas.

Prav takšna je morda v času starejše železne dobe stala na Rifniku pri Šentjurju, enem najbolj znanih in najbolje raziskanih arheoloških najdišč pri nas. Predmeti iz železnodobne naselbine na Rifniku so na ogled v arheološki zbirki našega muzeja.

 

Tako sta misli strnili učiteljici:
Letošnje šolsko leto je izjemno v vseh pogledih. Preživeli smo številne vzpone, pa tudi padce. Bolj kot kadarkoli prej smo se pričeli zavedati pomena človeškega kapitala in izobraževanja.
Tudi pri nas, petošolcih OŠ Frana Kranjca, ni nič drugače. Ko smo končno sedli v šolske klopi, smo z nasmehom na obrazih sprejemali izzive in črpali nova znanja.
Ena izmed učnih vsebin, ki nas prav tako uči o življenju, je zgodovina. Ob spoznavanju zgodovine se naučimo veliko - o življenju, pomenu narave, vrednotah, pa tudi o temačnejših obdobjih človeštva.
Petošolci smo v letošnjem letu poglobljeno spoznavali obdobje prazgodovine in pri urah družbe ter likovne umetnosti v manjših skupinah izdelovali makete, ki ponazarjajo naše videnje takratnega življenja ljudi, pa tudi medsebojno sodelovanje, strpnost, preplet domišljije in realnosti.

In kaj so ob tem povedali otroci?
Ta izkušnja je bila enkratna! Bilo je zanimivo, krasno in zelo sem
uživala! Upam, da bomo še kdaj reševali takšno nalogo. Zabavala
sem se tudi s prijatelji, ker smo delali v skupini in se veliko
naučila o prazgodovini. (Eva)

Najboljši način učenja! Vse mi je bilo všeč, tudi skupinsko delo.
Sedaj poznam naselja prazgodovinskega obdobja. (Aleks)

IZJEMNO! Veliko časa smo porabili in veliko naredili. Želim si še
več takšnih nalog. Zelo je bilo dobro, da smo delali v ekipah. To je
bila res dobra ideja. (Staš)