Arheologija
Kulturna zgodovina
Umetnostna zgodovina
Etnologija

Število prikazanih predmetov: 240

Bradata figura

  • Umetnostna zgodovina
  • Plastika
Bradata figura, 18. stoletje,  polihromiran les, svila, v. 33 cm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. P/281. Bradata moška figura je oblečena v temno svileno ogrinjalo in obuta v preproste sandale. Spominja na popotnega meniha beraškega reda.

Preberi več

Timpanon z donatorjema Hermanom I. in Ulrikom I

  • Umetnostna zgodovina
  • Plastika
Kopija timpanona - Marija na prestolu med klečečima donatorjema, original v p. c. Marije Vnebovzete, Celje, okoli 1360, peščenjak, v. 135 cm, PMC. Cerkev Marije Vnebovzete je bila posvečena leta 1310, vendar od njene prvotne podobe ni veliko ohranjenega. Listina iz leta 1348 govori o posvetitvi kapele Vseh svetnikov, ki jo je pozidal celjski grof  Friderik I. Kasneje se Celjski še dostikrat omenjajo kot donatorji v zvezi z minoritskim samostanom. V cerkvi je bila tudi njihova družinska grobnica, v kateri so leta 1454 pokopali Friderika II. in dve leti kasneje zadnjega celjskega kneza Ulrika II...

Preberi več

Konzolna maska

  • Umetnostna zgodovina
  • Plastika
Konzolna maska iz minoritskega samostana v Celju, Celje, konec 14. stoletja, peščenjak, v. 40 cm, PMC, inv. št. P/259-2. Konzoli sta nosili rebrasti obok v ladji ali v podrtem prezbiteriju celjske minoritske cerkve. Obe sta slikovito modelirani in kažeta sorodnost s hajdinskimi maskami. Oblikovani sta kot fantastična živalska maska z razpotegnjenimi ohlapnimi gobci, privihanimi širokimi nosovi in okroglimi očmi.

Preberi več

Konzolna maska

  • Umetnostna zgodovina
  • Plastika
Konzolna maska iz minoritskega samostana v Celju, Celje, konec 14. stoletja, peščenjak, v. 40 cm, PMC, inv. št. P/259-1.  Konzoli sta nosili rebrasti obok v ladji ali v podrtem prezbiteriju celjske minoritske cerkve. Obe sta slikovito modelirani in kažeta sorodnost s hajdinskimi maskami. Oblikovani sta kot fantastična živalska maska z razpotegnjenimi ohlapnimi gobci, privihanimi širokimi nosovi in okroglimi očmi.

Preberi več

Marija priprošnjica in zavetnica s plaščem

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Wolfgang Kilian, 1660, bakrorez, 357 x 520 mm, PMC, inv. št. G/XI-484. Marija z malim Jezusom na rokah je predstavljena frontalno kot Marija zaščitnica s plaščem. Pod njenim plaščem vidimo množico, ki prosi za zaščito ali pomoč. V množici so tipični predstavniki takratnih družbenih skupin. Okrog osrednjega prizora so v rokokojskih okvirih nanizani primeri čudežev.

Preberi več

Zagorska Mati božja

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
J. P. Wurzer, 1769, bakrorezna plošča, 287 x 230 mm, odtis 475 x 391 mm, PMC, inv. št. G/X-2. Marija z Jezusom na rokah stoji na oblaku v osrednjem okvirju podobe. Oba imata na glavi kroni, oblečena sta v bogata oblačila, posuta s cvetjem. Okrog njih je devet okvirjev; v osmih so upodobljeni čudeži, ki so se zgodili z Marijino pomočjo, v devetem spodaj je napis.

Preberi več

Sv. Katarina

  • Umetnostna zgodovina
  • Slike
Podobica, neznani slikar, sredina 18. stoletja, pergament, akvarel, 165 x 117 mm, PMC, inv. št. S/688. Sv. Katarina sedi v pokrajini pred skalo s svojimi atributi - mečem in kolesom ob strani ter lilijo v roki - v drugi roki drži križec. Nad njeno glavo v oblaku angela držita venček, pod njo je napis »Sanct: Chatharina« in monogram »V:M«.

Preberi več

Sv. Frančišek

  • Umetnostna zgodovina
  • Slike
Podobica, neznani slikar, sredina 18. stoletja, pergament, akvarel, 139 x 88 mm, PMC, inv. št. S/691. V zgornjem delu podobice je Marija Zellska z malim Jezusom na rokah nad oblaki. Okoli nje plavajo angeli, pod njo sedi v naravi svetnik in moli. V ozadju sta arhitektura in angelček, ki igra na gosli. Spodaj je napis »Sanctus Franciscus«.  

Preberi več

Sv. Alojzij v medaljonu

  • Umetnostna zgodovina
  • Slike
Podobica, neznani slikar, 18. ali 19. stoletje, čipkast pergamentni papir, akvarel na pergament, 135 x 89 mm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. S/697. V črn talar oblečeni sv. Alojzij je upodobljen v ovalu sredi čipkasto izrezljanega pergamentnega papirja. V rokah drži razpelo, pred njim na mizici je odprta knjiga. Je zavetnik mladine, študentov, pomočnik pri izbiri poklica, priprošnjik proti kugi in očesnim boleznim. Spodaj je napis »S. Aloysius Gonzaga S. T.«

Preberi več

Podobica Sv. Frančišek Ksaverij

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Podobica, signatura: Lith.u. Kunsth. v. Geb. C. u. Benziger in Einsideln, 19. stoletje, litografija, 130 x 87 mm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. G/XI-468. Sv. Frančišek Ksaverij kot umirajoči svetnik leži v kolibi ob morju, v rokah drži razpelo, ob njem pod robom plašča vidimo njegovo popotno palico. V ozadju je ladja na razburkanem morju, ki pluje proti mestu v daljavi. Pod njim je v okviru pokrajina s cerkvijo pred hribom in dvema hišama. Na cesti pred cerkvijo so ljudje, ki gredo proti cerkvi v procesiji. Pod podobico je napis »Sv: Francisko Ksaverjan!« in pod njim »Svoje dni Indjanom ču...

Preberi več

Podobica Sv. Trije kralji

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Podobica, signatura: Gebr. Beziger m Einsideln, 19. stoletje,  grafika, 128 x 86 mm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. G/XI-442. Sv. Trije kralji so upodobljeni v okrašenem ovalnem okviru s križem na vrhu. Okrog ovala je pravokotni okvir z želodi in s hrastovim listjem v vogalih. Kaspar, Melhior in Baltazar so upodobljeni v bogati opravi z darili v rokah. V sredini nad njimi sveti zvezda z golo otroško podobo v sredini. Spodaj je napis »Kaspar, Melchior und Balthasar«, pod okvirom na robu pa signatura »Gebr. Beziger in Einsideln«. Praznik Svetih treh kraljev, »Tretji božič«, kot mu tudi pravim...

Preberi več

Podobica Sv. Doroteja

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Podobica, neznani avtor, 19. stoletje, barvna litografija, 105 x 66 mm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. G/XI-436. Sv. Doroteja je zavetnica vrtnarjev, trgovcev s cvetjem, pivovarjev in rudarjev.Upodobljena je stoječa v košari na vrhu cvetličnega ornamenta. V roki drži palmovo vejo. Spodaj je napis »S. Dorotea«.   

Preberi več

Podobica Sv. Uršula

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Podobica, neznani avtor, 19. stoletje, litografija, 140 x 87 mm, Pokrajinski muzej Celje, inv. št. G/XI-434. Sv. Uršula je zavetnica učiteljic, vzgojiteljic, mladine in trgovcev s suknom, priprošnjica za dobro poroko, dober zakon in mirno smrt ter zaščitnica bolnih otrok. Stoje, s krono na glavi, v dolgi spodrezani obleki in s plaščem je upodobljena sredi ovala in daje zaščito množici devic, ki jo obdajajo. V zraku nad njo plavajo angeli. Na trakovih na vrhu ovala so napisi »Krancelc Devic, Kranc Marternikov, Venec Učenikov«. Pod ovalom na traku in podstavku pa »Ljubezen do Boga« in na drugi s...

Preberi več

Pogled na Vodni stolp

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Pogled na Vodni stolp, Avgust Seebacher,  jedkanica, 15,5 x 19,5 cm, sign. Seebacher , PMC G/VI-65. Vodni stolp, okrogli jugovzhodni obrambni stolp nekdanjega mestnega obzidja, je eden izmed štirih še danes ohranjenih mestnih stolpov, ki ga lahko občudujemo, kljub raznovrstnim ujmam, ki Celju in okolici niso prizanašale.Spomin na eno izmed povodenj je na Vodnem stolpu obeležen z vzidanim kamnom in napisom: »Im Jar 1672 den 25. Septemb. war das Wasser so gros das es pis anhero langt wo der Finger weist«(25. Septembra 1672 je segala voda tako visoko, kakor kaže prst.). Voda je takrat ne prvič in...

Preberi več

Stara grofija

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Avgust Seebacher, barvna jedkanica, sign. d. sp. Seebacher, 205x253 mm, PMC, G/VI-67. Grof Jobst Josef Thurn-Valsassina je leta 1580 od nadvojvode Karla II. odkupil zemljišče z upravnimi in gospodarskimi poslopji Spodnjega gradu Celje, jih dal porušiti in naročil gradnjo Stare grofije (Grofija). Za gradnjo je izbral enega od italijanskih arhitektov iz tako imenovane graške arhitekturne šole, ki je zastopala takrat napreden renesančni gradbeni slog. Osrednji del stavbe so zgradili v letih od 1581 do 1595, v zadnji gradbeni fazi med 1650 in 1660 pa so dogradili zunanje stopnišče.Prve prezidave j...

Preberi več

Stara grofija

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Avgust Seebacher,  jedkanica barvna, sign. A. Seebacher , 16,2 x 11 cm, PMC, G XI-15. Staro grofijo so gradili v letih po 1580 grofje Thurn - Valsassina. Njihovo lastništvo izkazuje družinski grb na fasadi. V letih 1622 – 1640 so ji prizidali še arkadne hodnike in ogradili dvorišče. Dvorec je ostal v posesti grofov Thurn -Valsassina do leta 1869, ko ga je mestna občina kupila na dražbi.V adaptirani stavbi si je prostore uredilo mestno osnovno šolstvo, po letu 1914 pa se je vanjo preselilo okrožno sodišče. Šele po drugi svetovni vojni so Stari grofiji namenili ustreznejšo vsebino.Med obnovitven...

Preberi več